joi, 10 ianuarie 2013

La cules de catina:)

Hello,am amanat postarea aceasta dar uite ca o scriu in 2013 .La sfarsitul lui noiembrie ,am reusit sa merg pana la tara , de cate ori vroiam sa merg se iveau alte lucruri mai importante.Si primul lucrul pe care l-am facut a fost sa culeg catina ,nu am mai apucat sa cumpar de pe piata fiindca am fost foarte ocupata si stiam ca gasesc la tara .Catina e preferata mea ,imi place gustul sau acrisor e o adevarata explozie de vitamina C si ma fereste de raceala,ma revigoreaza.
Eii bine ,am mers sus pe deal ,m-am intepat putin si am ajuns la paradisul catinei,era o multime,pe cat e de acra pe atat e de tepoasa ,inteapa foarte tare si trebuia sa ai mare grija cand vrei sa culegi micile bobite ,eu le-am indepartat de pe ramuri cu o furculita ,si dureaza si mult daca nu esti experta:)cred ca am stat o ora ca sa strang vreo 500 g cred ,nu stiu sigur fiindca nu am cantarit-o.
Apoi am spalat-o si am amestecat-o cu miere de albine ,asa intreaga ,stiu ca multi o paseaza insa in 72 de ore ea isi pierde proprietatile dar bobitele intregi raman cu toate vitaminele.E cel mai simplu mod de a o consuma.Si frunzele sunt bune ,preparate ceai.eu le amestec cu macese si devine un bun tonic dimineata.
Catina este fructul iernii ,un revigorant natural ce contine pe langa vitamina C ,vitaminele A, D, E, P, K şi complexul B-de la B1 la B9, fosfor, calciu, magneziu, potasiu, sodiu şi fier,18 aminoacizi (inclusiv aminoacizii esenţiali), acizi graşi, fitosteroli (hormoni vegetali), ulei esenţial, pigmenţi, acizi graşi şi serotonină, un bun element  antistres.Imbunatateste memoria,circulatia sangelui ,combate anemia etc.





Am gasit si cateva merisoare care sunt bune pentru infectiile urinare si porumbele


Voi consumati catina?




3 comentarii:

  1. si mie mia strans mama mea dar eu nu o pplac deloc desi are atatea vitamine si e bunicica mie nu mi place deloc ..dar fetita mea o accepta .

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia astept sa imi cumpar si eu o pungulita!La tara nu am mai fost de mult timp...cred ca au trecut mai bine de 4 ani:(
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt sigur ca o sa-ti placa si siropul nostru de catina, mai ales in combinatie cu energizantul 100% natural, mai ales ca avem si o oferta acum :)

    RăspundețiȘtergere