joi, 13 decembrie 2018

Cadouri dulci de la Apidava - miere cu nuca si turta dulce cu miere

A venit Mosu’ in an centenar si mi-a lasat in ghetute  bunatati romanesti din Cetatea mierii Apidava:

-          un borcanel cu miere de salcam si miez de nuca cu tricolorul legat de gat perfect pentru a fi oferit cadou celor dragi,eu o sa-l trimit in Italia ;
-          un borcan cu aceeasi  miere  delicioasa de salcam si miez de nuca ;
-          o punga cu turta dulce cu miere,super frageda si delicioasa;







O mica calatorie  cu masina timpului :

Acum 100 de ani, peste 100.000 de oameni din toate colturile tarii se îndreptau catre Alba Iulia pentru Marea Unire ,anul acesta se presupune ca s-au adunat cam toti atatia oameni la Alba Iulia pentru a sarbatori centenarul Marii Uniri,printre care ma aflam si eu .Desi nu a fost totul asa cum ma asteptam ,ma bucur ca am fost acolo ,am simtit ceva special,paseam pe urmele stramosilor...




Apidava a aniversat anul acesta 26 de ani,putin peste un sfert de centenar si este considerata cetatea mierii deoarece produce doar miere de calitate superioara, 100% pura, obţinuta doar pe cale naturala, preponderent din flora variata a Podişului Transilvaniei dar si a altor zone melifere din Romania.

Apidava este o companie romaneasca cu traditie in apicultura ,care nu a uitat de radacinile nostre dacice si latine ,denumirea fiind inspirata din aceste radacini.
“ Apidava “ , provine de la cuvantul dacic “ dava “, care inseamna asezare, locuinta fortificata, şi cuvantul “api “ care provine de la latinescul apis = albina.

Mierea de albine a fost prima substanta dulce folosita de om, fiind pretuita in special de preoti in cadrul diverselor ritualuri.Civilizatiile antice foloseau mierea  pentru prepararea bauturilor alcoolice,ca medicament ,in cadrul ceremoniilor,ritualilor .

Spre exemplu Hipocrate recomanda mierea pentru vindecarea unor afecțiuni gastro-intestinale, renale, respiratorii si pentru tratamentul plagilor.
Aceasta veche traditie in producerea mierii este dovedita si de frescele de pe renumita Columna a lui Traian, basorelieful in forma de spirala ce comemoreaza victoria lui Traian in campania sa de cucerire a Daciei,acest fapt dovedeste ca stramosii nostri pretuiau mierea asa cum o pretuim si noi in zilele noastre.

Mierea romaneasca  din cetatea albinelor Apidava datorita calitatilor sale exceptionale a ajuns astazi sa fie apreciata si peste mari si tari , in tari ca Japonia, Canada, Singapore, chiar si in China,acest fapt dovedeste ca avem o tara bogata si oameni harnici care ne duc valorile mai departe .Mierea este aurul nostru dulce .

Beneficiile mierii cu nuci :

Mierea cu nuci asigura necesarul de vitamine, minerale, proteine, grasimi si carbohidrați, avand un efect  benefic asupra organismului.
 Amestecul de nuci cu miere poate fi mult mai usor digerabil de catre organism, mierea fiind astringenta echilibreaza acizii grasi continuti in nuca.


Miezul de nuca este protectorul al inimii, stomacului si al sistemului nervos.
 Cura, cu miere si miez de nuca este indicata ca adjuvant in tulburarile de stomac si intestine: ulcere, dispepsii, iritatii, diaree, constipatie.

 Antioxidantii continuti in miezul de nuca  regleaza pe cale naturala nivelul colesterolului in singe si, implicit, tensiunea arteriala. Nucile reduc de asemenea si riscul unei boli coronariene cu aproximativ 30%.

Nucile datorita continutului de  vitamina B1, care joaca un rol esential in metabolismul glucidelor ,ajuta la  functionarea normala a musculaturii si a sistemului nervos.
De asemenea datorita continutului bogat in cupru, nucile sunt indicate in dieta persoanelor cu anemie, cu reumatism si artroze, in stari precanceroase si tuberculoza s.a.

Beneficiile mierii si nucilor sunt multiple nu imi ajung caracterele sa le prezint ,important este sa le introducem in alimentatia noastra, fiindca merita un loc fruntas avand atatea beneficii.

Acest amestec de miere si nuci imi este cunoscut de pe vremea bunicii.Imi amintesc ca bunica,cocea 5 minute nuca in rola si apoi o amesteca cu miere.Aroma era dementiala,as fi mancat de dimineata ,pana seara  daca ma lasa :))) Facea turte coapte pe plita si deasupra punea amestecul de miere cu nuci si le devoram asa calde nu mai aveam rabdare sa se raceasca putin ,yammy deja mi s-a facut dor ...
Am facut si eu cateva turte pentru a-mi aminti de gusturile copilariei,desi nu se compara cu turtele facute de bunica ... mierea insa e la fel de parfumata si gustoasa.




Turta dulce facea matusa mea si mereu ne aducea de Craciun... turta dulce cu miere de la Apidava e la fel de frageda si gustoasa ... Imi place sa o savurez cu o cana de ceai indulcit cu miere de salcam bineinteles.Dar si cu vin fiert ar fi buna....hmm la Timisoara am baut un vin fiert cu afine delicios,nu sunt mare consumatoare de alcool,dar iarna la targurile de Craciun e un fel de vedeta .




 Daca nu ati cumparat inca cadourile pentru cei dragi va recomand cu caldura sa va orientati catre produsele Apidava ,sunt naturale si romanesti .Lasati produsele cu ambalaje colorate si cu o lista lunga de ingrediente chimice.Oferiti-le copiilor un borcanel cu miere si nuca sau un ursulet cu miere de salcam ,e mult mai sanatos si sunt sigura ca nu vor refuza ce le aduce Mosu'.



Oferiti-le parintilor,bunicilor,prietenilor,iubitilor ,fiindca produsele apicole sunt pentru toata lumea si  ii pot multumi chiar si pe cei mai pretentiosi  .
Pentru doamne si de ce nu si pentru domni,gasiti in magazine si cosmetice cu miere Apidava  ,pe cateva dintre ele le-am incercat si eu : Crema de maini cu Miere , Propolis si Ceara de albine ,Sapunul vegetal cu miere si propolis ,parerea mea despre ele AICI, crema de maini o folosesc  de cativa ani  si este eficienta ,iar sapunurile miros demential.



Daruiti romaneste !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu